Reportáž: Chcete mít zaměstnance spokojené a stabilní? Zapojte Happiness Management

12/11/2018

Jak učinit lidi v práci šťastnější a zajistit, aby neodcházeli? A jak se chovat v roli nadřízeného manažera? Společnost Work Easy, partner Work Happiness Association, nechala v rámci ukázkového semináře nahlédnout do základních technik funkčního Happiness Managementu, který pomáhá udržet zaměstnance spokojené a hlavně stabilní.

Úvodní část semináře, který se uskutečnil 6. listopadu 2018 v centru Prahy, věnovala Hana Šarešová, zkušená expertka na Happiness Management, aktuálním výzkumům, na kterých se podílely Work Happiness Association zároveň s experty z Harvard University.

Ze závěrů vyplynulo, že:

  • 87 % lidí jejich práce nebaví,
  • 90 % lidí práci nevěnuje patřičnou pozornost a energii,
  • 51 % vedoucích pracovníků nevychází s ostatními v kolektivu,
  • 78 % si myslí, že firma neumí integrovat nové zaměstnance,
  • 46 % odchází kvůli špatným vztahům na pracovišti.

Nad těmito výsledky se v publiku rozvedla bohatá diskuze mezi účastníky. Většina s nimi souhlasila, hodně se debatovalo nad kuřáky nebo “kafíčkáři”, kteří odpracují méně než ostatní. Řešilo se, s kým konkrétně nemusí vycházet vedoucí pracovník nebo jak v jejich firmě vypadá začlenění nového zaměstnance.

Následně Hana Šarešová představila tzv. kalkulačku úspor vycházející z dat o průměrné hrubé mzdě, počtu zaměstnanců nebo například minut strávených u kávy nebo cigarety. Jejím cílem je vyčíslit, kolik by se dalo ušetřit, peněz i času, pokud by firmy více pečovaly o spokojenost svých zaměstnanců a jejich motivaci. Při vzorku 250 zaměstnanců a hrubé mzdě kolem 35 tisíc a dalšími čísly o počtu kuřáků a minut strávených například na sociálních sítích vyšlo, že: firma by ušetřila přes 75 milionů korun, 131 pracovníků (polovina) a 262 400 minut. Pak je zřejmé, že se firmám investice do této technologie vyplatí a mnohonásobně vrátí.

Minimum funkčního Happiness Managementu, které zvládnete zavézt sami

Jaký je tedy klíč k větší spokojenosti a motivovanosti lidí ve firmě? Na to lze odpovědět následujícím desaterem technik funkčního Happiness Managementu, které jsou ověřeny praxí, a které společnost Work Easy pomáhá firmám v jejich prostředí efektivně rozvíjet:

  1. Oslovování - člověk chce být oslovován tak, jak je zvyklý, nikoliv tak, jak vy si určíte.
  2. Zdravení s ignorací etikety - nezáleží na postu, pohlaví nebo věku, zkrátka zdravte.
  3. Používání zázračného slovíčka “prosím”.
  4. Děkování - veřejně, osobně, telefonicky, po emailu nebo pomocí kartiček.
  5. Uznání vlastní chyby.
  6. Upřímná omluva.
  7. Ohleduplnost - omezí hloupé chyby.
  8. Nevyrušování ostatních v pracovní době.
  9. Zpětná vazba.
  10. Pochvala superlativy.

"Přeměňte vaši práci na pětihvězdičkový hotel, který se stará o své zákazníky, poskytuje jim jen ty nejlepší služby a hýčká si je. Dejte vašim zaměstnancům bezpečí a ochranu soukromí, pocit důležitosti a výjimečnosti, chvalte je, zaměřte se na osobní privilegia (co by si přáli - obvykle nic nestojí). Jen tak udržíte ve své firmě ty nejlepší, omezíte fluktuaci a vytvoříte příjemné pracovní prostředí, do kterého půjde každý po ránu rád a bude pracovat na 100%," radí na závěr Happiness expertka Hana Šarešová.

ZDROJ https://goo.gl/MHyDLL

facebook-squarelinkedin-squaregoogle-plus-squareinstagram